English version below

   

Her finder du svar på spørgsmål vedrørende frivillige vagter, bestilling og afhentning af ordre.

Frivillige vagter i KBHFF

KBHFF er et handlefællesskab det betyder, at vi løfter i flok. Hver onsdag hjælper vi hinanden med at uddele forudbestilte varer. Derfor forventes det at alle medlemmer tager en vagt, på et par timer, én gang om måneden enten i en lokalafdeling eller en af de fælles arbejdsgrupper.  

Jeg er ny, hvordan kommer jeg i gang med min første vagt?

Når du er blevet medlem af KBHFF, modtager du en mail fra din lokalafdeling som sørger for, at du kommer godt i gang med din første vagt. Har du nogle spørgsmål, kan du altid komme forbi om onsdagen i din lokalafdelings åbningstid eller sende dem en mail.  

Du finder adresse og kontaktoplysninger på din lokalafdeling her

Jeg kan ikke tage vagter om onsdagen i min lokalafdeling, kan jeg stadig være frivillig?

Den mest normale måde at være frivillig i KBHFF er i din lokalafdeling, men der er mange andre sjove måder at engagere dig i foreningen. 

  • Fælleslageret som fordeler ugens grønt til afdelingerne onsdag morgen
  • Chauffør som kører varerne ud til afdelingerne onsdag eftermiddag
  • Indkøbsgruppen som har ansvar for bestillinger hos avlerne
  • IT gruppen som drifter hjemmesiden samt dvs. data
  • Bestyrelsen

Du finder kontaktoplysninger på de fælles arbejdsgrupper her 

Er du i tvivl om, hvilken arbejdsgruppe som passer bedst til dig? eller har du spørgsmål til de fællesarbejdsgrupper, så kontakt KBHFF fælleskoordinator, som bl.a. er ansvarlig for fælleslageret og chauffør teamet, på mailadressen fk@kbhff.dk.

Arrangementer og kommunikation

Vil du gerne være med til at planlægge arrangementer så som gårdbesøg og fællesspisninger? Eller hjælpe med at fortælle den gode historie om KBHFF på vores sociale medier? Så send en mail til bestyrelse@kbhff.dk, så hjælper vi dig godt i gang.

Kan jeg tage en pause fra mine frivillige vagter?

Ønsker du midlertidigt at stoppe med at tage vagter, kan du nemt blive støttemedlem og betale lidt ekstra for grøntposen. Du skal blot bede butiksvagten i din afdeling om at ændre status på dit medlemskab fra frivillig til støttemedlem. Du kan også selv gøre det under 'Min side' her på hjemmesiden.

Læs mere om KBHFF organisation her

Bestilling og afhentning af varer

Bestilling af varer

  • Deadline for bestilling er altid den forudgående onsdag.
  • Betaling kan ske på www.kbhff.dk eller i din lokalafdeling.
  • Indholdet af posen kan ses på hjemmesiden senest om mandagen forud for levering. Så man kender som udgangspunkt ikke indholdet af posen, når man bestiller.

Afhentning af varer

  • Afhentningstidspunktet for varer er hver onsdag eftermiddag/aften.
  • Husk og medbring din KBHFF pose.
  • Ordren skal hentes inden for din afdelings åbningstid. Det behøver ikke være dig der afhenter, så du kan spørge en bekendt, skulle du være forhindret.
  • Hvis du kommer udenfor åbningstid, kan du ikke være garanteret at få dine varer, og du bliver ikke refunderet.

Flytning af ordre

Du kan flytte en bestilling til et andet tidspunkt, dette kan gøres så længe deadline for bestilling ikke er overskredet. Efter deadline kan du prøve at sælge din pose fx på din afdelings facebookside, hvis du er forhindret i at afhente den selv.

Læs vores handelsbetingelser her

Læs mere om vores producenter her

For priser se her

Se vores FAQ for yderligere spørgsmål

   

English version

     

Here you find answers to questions about volunteer shifts, ordering, and collecting your orders.

Volunteer Shifts in KBHFF

KBHFF is a cooperative community, which means we work together to make things happen. Every Wednesday, we help each other distribute pre-ordered goods. Therefore, all members are expected to take a shift of a few hours once a month, either in a local department or in one of the common working groups.

I’m a new member. How do I get started with my first shift?

Once you’ve become a member of KBHFF, you’ll receive an email from your local department to help you get started with your first shift. If you have any questions, you can always drop by during your local department’s opening hours on a Wednesday or send them an email.

You find the address and contact details for your local department here

I can’t take shifts on Wednesdays in my local department. Can I still volunteer?

The most common way to volunteer in KBHFF is through your local department, but there are many other fun ways to get involved in the cooperative community:

  • The Common Warehouse (fælleslageret), which distributes the weekly produce to departments on Wednesday mornings.
  • Driver, delivering goods to departments on Wednesday afternoons.
  • The Purchasing Group, responsible for placing orders from producers.
  • The IT Group, manages the website and data systems.
  • The Board.

You can find contact details for the common working groups here

Not sure which working group suits you best? Or have questions about the common working groups? Contact the KBHFF coordinator at fk@kbhff.dk, who oversees the common warehouse and driver team.

Events and Communication

Would you like to help plan events like farm visits and communal dinners? Or share KBHFF’s story on our social media? Send an email to bestyrelse@kbhff.dk, and we’ll help you get started.

Can I take a break from my volunteer shifts?

If you’d like to take a temporary break from volunteering, you can easily become a support member by paying a little extra for your veggie bag. Simply ask the shop volunteer in your department to change your membership status from volunteer to support member. You can also do this yourself under “My Page” on the website.

Ordering and Collecting Goods

Ordering Goods

  • The deadline for orders is always the previous Wednesday.
  • Payment can be made at www.kbhff.dk or in your local department.
  • The veggie bags contents are posted on the website Monday before delivery, so you generally won’t know the bag’s contents when placing your order.

Collecting Goods

  • Collection is every Wednesday afternoon/evening.
  • Remember to bring your KBHFF bag.
  • Orders must be collected during your department’s opening hours. but it doesn’t have to be you —you can ask a friend if you’re unavailable.
  • If you arrive outside opening hours, we cannot guarantee you’ll receive your goods, and you will not be refunded.

reschedule an order

You can reschedule your order as long as the next odering deadline has not passed. If the deadline has passed, you can try to sell your bag, for instance, on your department’s Facebook page if you’re unable to pick it up yourself or ask a friend to come and pick it up.

Read our terms and conditions here

Learn more about our producers here

For prices, see here

See our FAQ for additional questions here